Alla inlägg under maj 2013

Av Em Olsson - 26 maj 2013 20:09

 

Goofy sover middag i sin säng. Sjukt söt när han hoppar runt i sömnen o byter ställning är han!

Idag har varit en lugn dag med tanke på instabilt väder, när jag hade tänkt ta en lite längre promenad med hundarna så skulle det såklart spö regna så fick ställa in det. Även om Goofy växer och orkar mer så håller han busigheten till leksaker eller till Sasha vilket är väldigt skönt. Inte en endaste tugga på mina saker ännu!


Idag fick Goofy gå över helt till sitt Pro Plan foder istället för att käka det blandat med Doogy valpfoder (eftersom han fick det hos uppfödaren). 

Goofy som älskar vatten var ju inte helt missnöjd med att vara ute i det blöta vädret o jagade regnet. 


 

Tycker han ser ut som en docka bredvid Sasha. Är relativt ny borstad på bilden, vänjer honom vid det redan så det inte blir strul senare för då komemr ajg tvingas klippa honom om jag inte kommer kunna sköta hans päls ordentligt ofta och min dröm är att kunna ha lite längre päls på honom. 


Snart ska han få sin mat och sen ska han få spela sitt spel igen :)

Goofy · Hund · Sasha
Av Em Olsson - 25 maj 2013 20:00

 

Igårkväll bestämde jag mig för att Goofy skulle få testa ett hundspel eller intelligenstest som det också kallas. De två första gick super lätt sen var det som att det inte riktigt klickade längre och det var roligare att leka med de. Men när jag satte ner det påfyllt för att Sasha skulle få testa så innan sasha förstod att godiset låg i spelet så hade Goofy tömt det på två minuter, snoper för Sasha som inte fick något godis ;)

Goofy · Hund
Av Em Olsson - 24 maj 2013 18:09

   

Idag har jag haft en liten fotografering där jag fotograferat mig själv och Goofy med min självutlösare. Ibland är det svårt att vara fotograf då jag inte släpper kameran i andras händer och skulle jag göra det skulle jag ändå itne bli nöjd med bilderna. Och andra fotografer vet inte hur jag vill ha mina bilder, så därför försöker jag fixa de själv på min själv med. Men visst är det lite trix och inställningarna blir inte alltid så bra så man får i efterhand redigera ljuset lite i Lightroom.


Vad tycker ni om bilderna? Blev de godkända, här är ett litet smakprov :)
Annars har det inte hänt så mycket idag ;)  

Goofy · Hund
Av Em Olsson - 23 maj 2013 18:00

 

Igår var en bra dag. 
Tränade lite på ensamhetsträningen och gick ner o handlade o drog medvetet ut på tiden, när jag kom tillbaka låg goofy ner när ajg öppnade dörren, men kom snabbt och viftade på svansen. 

Han kan ju även sitt och tassen väldigt bra. 


På kvällen somnade han på min ipad och lite därför kommer denna uppdateringen idag (24/5).

Goofy · Hund
Av Em Olsson - 22 maj 2013 11:45

  Dagen har varit en bra dag :) 
Goofy har som vanligt varit väldigt busig men mellan rundorna har det varvats av massvis av sömn. Ibland vill man inte väcka honom för att gå ut och kissa, men jag vet ju att det blir nödvändigt eftersom jag vill ha en rumsren hund. Än så länge har det inte hänt någon olycka inne men jag vet om att om jag skulle vänta längre stunder mellan skulle det troligtvis ske. 


 

Sen emellan sovstunderna sitter man fint och tittar på mamma mellan sina busiga ryck. Vi tränade även in tassen. Som igår (22/5) fungerade för första gången. Jag upptäckte det när han var ute o kissade. Men filmerna jag filmade där ute (utan händer) blev itne bra då jag missade halva hunden. Så gav det ett nytt försök när jag kom upp, dock tog det lite längre tid innan det kom när vi var hemma. Och såklart råkade jag ta bort den bästa filmen när jag skulle ta bort den jag kommer dela med mig av nedan.

Som sagt tar det en lite stund innan den kommer men den kommer och det är ju det som är huvudsaken. Han är ju bara 8,5v så jag tycker det är bra :)

Detta satte sig även mycket bättre under kvällen, men orkade inte filma om filmerna då!


   Sen efter lite bus somnade han såklart igen :) Favorit sättet att ligga på är att ha huvudet högt. Antigen upp mot en vägg eller liknande. Men såklart fungerar det att låna Sashas bädd med. 



   När goofy sover, sover han även väldigt djupt. Här är en liten film då jag går precis intill honom för att ta på mig för att vi skulle gå ut så han kunde kissa. Han vaknar ju inte förr än jag stått o tittar på honom en stund haha :)
 



Goofy · Hund
Av Em Olsson - 21 maj 2013 17:38

  Idag väckte jag Goofy strax efter åtta. Han hade då flyttat ner till Sasha mitt i natten vilket han brukar göra när han tröttnar på att sova själv. Så såhär söta var de tillsammans imorse. 


Senare fick jag ett sms om att jag hade ett paket att hämta på posten. Jag hörde lite med mamma om vad hon trodde avr bäst, lämna ensamma en lite längre stund båda två eller ta bilen och lämna ensam en kortare stund fast då själv i bilen eftersom sasha är åksjuk. Mamma tyckte alternativ nummer ett vilket det blev.


När jag kom hem möttes jag av en glad liten parvel men dessvärre en ENORM pöl på golvet, så Sasha hade passat på att kissa inomhus   . Sasha som är väldigt rumsren annars och håller sig väldigt bra även längre stunder. Men under tiden hon löpt har hon haft omgångar där det kännt som om hon "tappat kontrollen" av blåsan o kissat inne när spänningen efter att ha mött en hanhund släppt, sedan har hon legat kvar i det och försökt slicka upp det. Därav tror jag inte det är något medvetet val för att t.ex märka revir. Trodde det var över nu när hon inte löper längre, men tydligen skulle hon väl visa att hon bestämmer när jag var iväg.. Så kan ju säga att Goofy skötte den där halvtimmen bättre än vad sasha gjorde!


 

Jag packade upp mitt paket och började direkt hänga upp koppel på mina krokar jag beställt. (tre apor och en trippelkrok). Ville sluta ha ett ständigt stök och trassel på hatthyllan där man fick 3 koppel om man drog i ett. Så nu hänger koppel och halsband lite snyggt på städskåpsdörren, dock endast de som jag har i bruk just nu. Har fler koppel och halsband men de används inte just nu så de får ligga undanlagda tills de ska anändas.


Jag hade även beställt en isglassmaskin :D 
Så man på ca 7 min kan frys en isglass haha :D den ska också bli spännande o testa men själva maskinen ska frysas i 24 timmar innan man får testa den ;)


 

Goofy när han sover. Tycker han ser så lycklig och nöjd ut när han sover!


Än är inte dagen slut o såklart skiftar dagen mellan bus och vila. Såhär kan de se ut när man busar med Sasha och Sasha inte vågar leka tillbaka då hon vet om att jag inte uppskattar när hon leker oförsiktigt vilket hon oftast gör när hon blir uppjagad, så då är de bättre att inte få leka alls ;) 


 



Film · Goofy · Hund · Sasha
Av Em Olsson - 20 maj 2013 17:30

 

Goofy och jag somnade sent natten till den 20 eftersom min granne höll ett jäkla liv tills jag tillslut ringde securitas vid närmre halv fem och de var på plats vid 5 och då avslutade hans fest så vi tillslut kunde sova! 
Men det blev upp vid 8 eftersom han har fasta mattider och var troligtvis hungrig (det tycks han alltid vara  ). Efter frukosten blev det lite gos i mammas säng och då kan det se ut som bilden ovan! 

Man gör en kombo mellan sitta o ligga sen håller man fast baktassen med ena framtassen och tuggar på den ;)


 

Lite senare kom Goofy på att han faktiskt kan ta vad han vill ha. 
Han skickade ur Sasha ur sin korg och snodde sedan hennes dyna från hundbädden och drog iväg den en bit och la sig på den. Sasha som trodde han ville leka stod snopet och tittade på när han la sig och tuggade på sitt ben på den ;)


Goofy · Hund
Av Em Olsson - 19 maj 2013 17:15

 

Söndagen börjades med lite mys i mattes knä och tuggandes på sin favorit snutte. 

Natten gick bra men det blev en tidig morgon :P 


Vi hade lite äventyr till Arken Zoo för att köpa några tuggben i Goofys storlek då han testade att äta Sashas märgen och stora ben, vilket inte gav så mycket framgång. Väl där var där lite folk och Goofy var som vanligt väldigt populär bland alla och lyckades charma alla med storm. Fick tag i 100 smala malda tuggen för 2kr på arken zoo då de firade 2år, helt okej pris ;) 


När vi skulle hem igen var det rätt roligt och se för minst två bilar som åkte förbi satt passagerarna och pekade med stora munnar på Goofy och sedan när de såg att man hade sett de skrattade de lite genant. En lite bit ögongodis kan jag lova att han är!

Goofy · Hund

Presentation


En blogg där ni och jag kan följa mig och mina fyrbenta vänners utveckling trots både med och motgångar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards